Domowa chałwa też dla wegan. I składniki takie, że dusza i ciało pozostaną zdrowe. Żadne zwierze ani żaden człowiek przy tym nie ucierpi 🙂

Tym razu lekko zmodyfikowana wersja chałwy - tak, aby była adekwatna nie tylko dla wegetarian, ale i dla wegan.

Smak nadal wyśmienity. A porcja wapnia przeogromna 🙂

Przepis

Składniki:
  • 5 łyżek gęstego tahini lub bardzo drobno zmielony sezamu (ja użyłam 3 łyżek ekologicznego niełuszczonego sezamu i 2 łyżek tahini)
  • 1 spora łyżka oleju kokosowego
  • 1-2 łyżek syropu klonowego (mi wystarcza 1 łyżka, ale jeśli lubicie bardziej słodko to dajcie nieco więcej)
  • szczypta dobrej soli (opcjonalnie)
Wykonanie:

Olej roztopić na małym ogniu. Wszystkie składniki ze sobą wymieszać.

Przełożyć do foremek silikonowych lub pojemnika wyłożonego papierem do pieczenia. Włożyć na 20-30min do zamrażarki. Gotowe.
Przechowywać w lodówce (o ile nie zjemy wszystkiego na raz).



Polub nas na Facebooku, aby być na bieżąco 🙂



Czytaj też: Kulki marcepanowe z 3 składników